placeholder

ISO 22483

ISO 22483 İçeriği Nedir?

ISO 22483 Turizm ve İlgili Hizmetler Yönetim Sistemi, oteller açısından hayati önem arz eden gereklilikleri kapsamaktadır. Bunlar; personeller, hizmetler, etkinlikler, eğlence aktiviteleri, otel güvenliği ve emniyeti, bakım, temizlik-tedarik yönetimi ve misafir memnuniyetidir. Standart, şu bölümlerden oluşmaktadır:

  •         Personel gereksinimleri
  •         Hizmet gereksinimleri
  •         Etkinlik organizasyonu gereksinimleri
  •         Eğlence etkinlikleri
  •         Güvenlik gereksinimleri
  •         Bakım gereksinimleri
  •         Temizlik gereksinimleri

  Tedarik yönetimi ve misafir memnuniyeti

 ISO 22483 Turizm ve İlgili Hizmetler Yönetim Sistemi Faydaları Nelerdir?

Her işletmenin, misafirlerini memnun etmesi gerekmektedir. Özellikle turizm ile ilgili işletmelerin mükemmel bir misafir deneyimi yaşatması oldukça önemlidir. Zira sunulan hizmetler alanında mükemmeliyetçilik misafir memnuniyeti açısından vazgeçilmezdir. Bu nedenle, bu hususta atılacak her bir adım hem işletmenin hem de misafirin yararına olacaktır. ISO 22483 Standardı bu çerçevede işletmeye pek çok getiride bulunacaktır. Bunlardan bazıları şunlardır:

  •         Misafirler, tatillerini mümkün olduğunca rahat ve konforlu geçirir.
  •         İşletmeye dair şüpheye yer kalmadığından misafirlerin güveni kazanılır.
  •         Hijyen ve hizmet kapsamında maksimum verim sağlanarak sektörde öncü olmaya bir adım daha atılmış olunur.
  •         İşletmenin daha farklı izin ve yetki belgelerinin almasını kolaylaştırır.
  •         Ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlara uyum sağlanmış olur.
  •         Ulusal ve uluslararası alanda itibar kazandırır.
  •         İşletme kalitesinin artması ile işçi moralinin yükselmesi de sağlanır ve işletmeye bağlılık artar.
  •         Personele verilen eğitimler sayesinde çalışanlarda misafir odaklı bilincin artması sağlanır.   

 

ISO 22483 Turizm ve İlgili Hizmetler Yönetim Sistemi Belgelendirmesi

Otelcilik sektöründe verilen hizmetin kalitesi, var olan işletmeler arası rekabet noktasında oldukça kritiktir. Zira alınan doğru kararlar, işletmeyi bir adım öne taşıyarak işletmenin avantaj elde etmesini sağlamaktadır. Hizmet kalitesi yönünde alınan kararlar turizm sektöründe bir çekirdek kavramdır. Başarılı bir işletme, misafirlerine mükemmel kalitede hizmet sunmayı amaç edinmiş demektir. Mevcut durumlar sebebiyle turizm işletmelerinin alacağı ilgili kararlarda ISO 22483 Standardı adeta bir hayat kurtarıcıdır.

ISO 22483 belgelendirme süreci ise sistematik bir şekilde sürdürülmektedir. Standardın gereksinimleri teyit edildikten ve şartlar sağlandıktan sonra gerekli dokümanlar düzenlenmektedir. Başvuru sürecinin son adımı olan belgeleri hazırlama sürecinin ardından başvuru yapılabilmektedir.

ISO 22483 belgesi alma aşamaları ise aşağıdaki gibidir:

  •         Kuruluşun ihtiyacının belirlenmesi
  •         ISO standart sistem kurulumu
  •         ISO standart sistem uygulamaları
  •         ISO standart belgelendirme kuruluşuna başvuru
  •         ISO standart belgesi belgelendirme denetimi

Belgelendirme kuruluşu, uygun gördüğü takdirde işletmeye denetimlerde bulunur. Belgelendirme kuruluşu, kendisine gelen başvuruyu, iletilen dokümanlar üzerinden inceler. Sorun tespit ve tayin edilmediği ölçüde sertifikalandırma yapılır. Sorun görülmesi halinde de bu sorunların birtakım çözüm önerilerinde bulunulur ve şirketten bunları düzeltmesi beklenir. Sistemin sağlıklı ve düzgün bir şekilde işlediği teyit edilmelidir. Tüm bunların ardından işletmeler, gerekli başvuru işlemlerine başlayabilmektedir.

Bize Ulaşın

Hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.